Haina il face pe om. Si uneori pe compania ta. Ce poarta angajatii tai
spune multe despre propria companie. Iar stilul lor vestimentar este foarte
important, cel putin pentru cei care intra in contact cu clientii si cu
publicul.
Se poarta stilul relaxat
Detinatorul unei companii de consultanta fiscala afirma ca e mult mai simplu sa
te imbraci relaxat si sa treci peste barierele stricte ale codului vestimentar
din mediul de afaceri. "Conventiile traditionale sunt in continua
schimbare si cererile din ultima vreme sunt sa renuntam la prea multa
sobrietate", spunea consultantul.
Si specialisti din HR sustin ca imaginea conteaza foarte mult si mai ales
mesajul transmis de codul nostru vestimentar de la birou. Nu este vorba insa
despre a te imbraca ca sa arati bine, ci de a contrui o imagine care sa spune
"noi vorbim business" ("we mean business"), fara a arata
prea sofisticat.
Un studiu realiat in SUA arata ca patru din cinci angajati considera ca un cod
vestimentar mai relaxat conduce catre o mai buna productivitate. Noua din zece
fimre de avocatura au afirmat ca o cravata nu este necesara in codul lor
vestimentar.
Cum sa creezi un cod vestimentar
Sa creezi un standard pentru imbracaminte nu este atat de usor pe cat pare.
Pentru ca un cod de a te imbraca poate impune restrictii in relatiile de gen
sau libertatea religioasa. Si pentru a fi efectiv, angajatii trebuie sa fie
capabili sa inteleaga acest cod si sa il urmeze.
In crearea unui cod vestimentar, organizatiile ar trebuie sa ia in considerare
rolul fiecarui angajat si vizibilitatea lor. Angajatorul trebuie sa fie precis
in privinta a ceea ce pot sau nu pot purta angajatii. Inainte de a crea un cod
vestimentar unic, angajatorul trebuie sa se informeze in privinta legilor
existente, pentru a nu face discriminari printre angajati.
Explica-le angajatilor cat mai amanuntit de ce trebuie sa respecte acest cod
vestimentar.Daca un angajator incalca acest cod, trebuie sa inteleaga care pot
fi consecintele si de ce se pot aparea probleme.