Greşeli comune care vin din tratarea superficiala a interviului

O mare parte din greşelile făcute la interviu sunt datorate percepţiei deformate asupra acestuia, care mai departe dictează o conduită şi un stil de comunicare neadecvat. Una dintre cele mai comune percepţii este aceea că interviul este o simplă conversaţie, ca cea pe care o ai cu colegii sau prietenii la o cafea.
De unde această percepţie? In primul rând, ea este meritul intervievatorului, care dacă este un profesionist, va şti să fie deschis, prietenos, să te facă să te simţi foarte confortabil. Acest lucru este în interesul lui pentru că eşti mai puţin predispus să fabulezi şi îţi vine mai uşor să te exprimi. Doar că din această stare, fără să îţi dai seama, începi să tratezi interviul ca o conversaţie.
Există câteva greşeli comune care vin din tratarea interviului astfel:

1. Tendinţa de a divaga.

O conversaţie obişnuită nu este de obicei foarte structurată. Deschizi un subiect, îţi aminteşti ceva şi sari la altul, revii la primul subiect după 15 minute sau nu revii deloc. Acelaşi tipar de comunicare, aplicat la interviu, te va costa scump.

Recrutorul are o listă clară de întrebări, la care vrea să răspunzi punctual. Dacă tratezi interviul ca o conversaţie, în timp ce vei răspunde la întrebarea despre motivele pentru care îţi cauţi un nou job, vei ajunge să vorbeşti despre experienţa ta, care este o cu totul altă întrebare, apoi despre educaţie, apoi vei intra în detalii inutile.

Numeroase persoane ajung să facă divagaţii atât de mari încât uită care era întrebarea iniţială. Este in regulă să prezinţi date suplimentare, însă doar strictul necesar pentru a putea răspunde adecvat la întrebarea primită. Dacă sari de la o idee la alta, rişti să încarci recrutorul cu foarte multă informaţie nerelevantă pentru el şi să îngreunezi sortarea informaţiei relevante.

2. Tendinţa de a nu te vinde

Interviul este despre a vorbi despre tine, dar într-un mod anume. Este despre a evidenţia responsabilităţile, rezultatele tale, într-un mod care demonstrează că eşti potrivit pentru jobul la care candidezi. Este comun ca datorită confortului care se creează, să uiţi de faptul că ai nevoie să te vinzi şi pur şi simplu să începi să îţi spui povestea vieţii şi a carierei.

În schimb, tratarea interviului ca un proces de vânzare personală, te va focaliza pe a sublinia datele relevante, a oferi indicatori de performanţă şi a descrie exemple concrete de situaţii care scot în evidenţă calităţile tale.


3. Tendinţa de a supra-aprecia prestanţa ta la interviu.

Majoritatea persoanelor pleacă de la un interviu cu credinţa că au făcut o impresie foarte bună şi după caz, vor fi chemate la următorul interviu sau vor primi o ofertă de job. În realitate, pentru mai puţin de o treime din candidaţii la un job, acest lucru se adevereşte.

Impresia pozitivă este dată în special de atitudinea pozitivă a recrutorului, care te face în mod eronat să crezi că te consideră candidatul potrivit. Mai degrabă, această atitudine este fie natura lui, fie o obişnuinţă. Fiecare candidat a avut probabil parte de exact acelaşi tratament.

Interviul este mult mai mult decât o simplă conversaţie. Este o interacţiune structurată, în care tu ai sarcina de a te poziţiona ca un candidat bun pentru job. Obişnuieşte-te cu această percepţie şi pune-o în practică la fiecare interviu. Va produce efecte pe măsură.

Succes!

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 Interviu . All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top